I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep internetowy działający pod adresem: Lreboot.pl, prowadzony jest przez Vitali Bestšastnõi, z siedzibą na ul.
Marszałka
Józefa Piłsudskiego, nr 13/15, lok. 16, 42-202 Częstochowa, numer NIP: 9492273931, REGON: 540737975. Dane kontaktowe:
telefon: +48 731 322 540; email: kontakt@lreboot.com.
Korzystanie ze Sklepu internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego
korzysta Klient następujących, minimalnych wymagań technicznych:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- Internet Explorer w wersji 9 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies lub
- Mozilla Firefox w wersji 3.8 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub
- Google Chrome w wersji 4.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub
- Safari w wersji 5.1 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies;
- Minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli,
II. DEFINICJE
- Regulamin– niniejszy regulamin wraz z załącznikami, określający zasady zawierania umów
sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki
stron umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin i jego załączniki jest odpowiednio regulaminem, o
którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wszystkie załączniki stanowią integralną
część Regulaminu, o ile wprost nie wskazano inaczej.
- Klient– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna
albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która
zawiera ze Sprzedawcą umowę na odległość. Gdy Klientem nie jest osoba fizyczna domniemywa się, że jest on
reprezentowany przez przedstawiciela, upoważnionego do reprezentowania Klienta w świetle obowiązującego prawa.
- Konsument– konsument w rozumieniu Art. 221 Kodeksu Cywilnego
- Sklep internetowy– serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem
elektronicznym: www.mdmkomputery.pl za pośrednictwem którego Klient może uzyskać informacje o Produkcie i jego
dostępności oraz kupić Towar, lub zlecić świadczenie usługi.
- Umowa sprzedaży na odległość – umowa sprzedaży Towaru/świadczenia usług/dostarczania
treści cyfrowych (o ile ma zastosowanie), zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Towar/Produkt– rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie internetowym. Wszystkie
towary oferowane w Sklepie internetowym poleasingowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Wszystkie towary
zostały wprowadzone do obrotu na rynek Polski legalnie.
W wyjątkowych przypadkach, gdy jest to wyraźnie oznaczone w nazwie i opisie produktu, mogą być oferowane towary
nowe lub powystawowe.
- Ceny– wszystkie ceny podane na stronach internetowych Sprzedawcy są podawane w polskich
złotych (PLN), są cenami brutto (tj. zawierają wszelkie składniki jak cła i podatki, w tym podatek VAT) oraz
uwzględniają rabat przy płatności gotówką lub przelewem. Ceną wiążącą dla stron jest cena, po której Klient
zamówił towar w zamówieniu. Podane ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który zależy od sposobu jej
realizacji.
- Sprzedawca Vitali Bestšastnõi z siedzibą na ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego, nr
13/15, lok. 16, 42-202 Częstochowa, numer NIP: 9492273931, REGON: 540737975
- Treści– wszelkie pochodzące od Sprzedawcy lub jego partnerów informacje, dane,
elementy, materiały, algorytmy, schematy, utwory, oznaczenia, logo, nazwy, znaki, symbole, opisy i zdjęcia
Towarów, niezależnie od ich charakteru, formatu i sposobu zapisu lub przedstawienia.
- Konto– zbiór danych przechowywanych w Sklepie internetowym oraz w systemie
teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych umów,
z wykorzystaniem którego Klient może składać zamówienia oraz zawierać umowy.
- Polityka prywatności i cookies Sklepu internetowego Lreboot. – dokument określający
szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies.
- Netpunkt– terenowy punkt odbioru towaru.
- Usługa Sprzedawcy – usługa wykonywana przez Sprzedawcę lub podwykonawcę:(np.: Dostawa
Towaru, Gwarancja, itp.).
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
- zawieranie umów sprzedaży online – w zakresie towarów sprzedawanych w Sklepie Internetowym
- prowadzenie Konta klienta,
- przesyłanie wiadomości e- mail,
- przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie
płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji, przebieg realizacji zamówienia, przebieg realizacji reklamacji.
III. PODATKOWA DOKUMENTACJA ZAKUPÓW
- Na wszystkie zamówione towary w Sklepie internetowym wystawiane są paragony fiskalne lub faktury VAT. Stosownie
do treści przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. z
2011r. Nr 177 poz. 1054) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania
faktur (Dz. U. z 2013 r. poz. 1485), podpis klienta – jako nabywcy towaru – nie jest obowiązkowym elementem
treści faktury VAT. W tej sytuacji nabywca otrzymuje wyłącznie oryginał faktury. Należy przy tym mieć na uwadze,
że w przypadku, gdy kupujący będący osobą fizyczną składa zamówienie lub dokonuje zakupu przy użyciu danych (np.
z podaniem nazwy/firmy) dotyczących działalności gospodarczej prowadzonej przez tego kupującego, domniemywać się
będzie, iż zakup jest przez niego dokonywany w związku z taką działalnością i faktura wystawiona będzie na tego
kupującego jako przedsiębiorcę.
IV. KONTO
- Klient nie może umieszczać w Sklepie internetowym ani dostarczać do Sprzedawcy treści, w tym opinii i innych
danych o charakterze bezprawnym.
- Klient uzyskuje dostęp do Konta po rejestracji.
- W ramach rejestracji Klient podaje imię, nazwisko i adres e-mail oraz wybiera hasło. Klient może też podać numer
swojego telefonu komórkowego. Podanie tego numeru jest warunkiem koniecznym świadczenia usług dodanych przez
Sprzedawcę, o których mowa w pkt. XIV Regulaminu. Klient zapewnia, że dane podane przez niego w formularzu
rejestracyjnym, są zgodne z prawdą. Rejestracja wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia
na formularzu rejestracyjnym, że Klient zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego
postanowienia.
- W chwili umożliwienia Klientowi dostępu do Konta, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje, na czas nieoznaczony,
zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dotycząca Konta. Konsument może od tej umowy odstąpić na
zasadach określonych Regulaminie.
- Zamieszczone na stronach Sklepu internetowego treści, w tym opisy towarów i ceny stanowią zaproszenie do
zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- W celu złożenia oferty nabycia towaru Klient powinien złożyć zamówienie. Zamówienie składa się poprzez
wypełnienie stosownego formularza znajdującego się na stronach Sklepu internetowego i kliknięcie przycisku
oznaczonego: „Zamawiam i płacę”.
- Do złożenia zamówienia nie jest konieczne posiadanie Konta, można złożyć zamówienie bez rejestracji.
V. ZAMÓWIENIA
- Klient składa zamówienie poprzez interaktywny formularz dostępny na jednej ze stron Sklepu internetowego.
Zamówienie określa m.in. jakie towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej
przez siebie lokalizacji.
- Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o
złożonym zamówieniu. Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest ona jedynie
informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
- Następnie Sprzedawca weryfikuje, czy zamówienie może zostać przyjęte do realizacji.
- Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną o zatwierdzeniu
zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje
zawarta Umowa sprzedaży na odległość.
- Zamówienie w Sklepie internetowym Sprzedawcy można złożyć za pomocą systemu informatycznego (strony
internetowej) Sklepu internetowego
VI. CENY I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca, najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem zamówienia, informuje Klienta o łącznej cenie towaru oraz
wszelkich dodatkowych opłatach, w tym za transport, dodatkowe usługi, koszty płatności itp.
- Na początku składania zamówienia Sprzedawca informuje Klienta o dostępnych sposobach płatności.
- Jeżeli z danym sposobem płatności wiąże się dla Klienta dodatkowy koszt, Sprzedawca informuje o tym Klienta
najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta zamówienia.
- O terminie płatności Sprzedawca informuje Klienta za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
VII. PŁATNOŚCI
- Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia. W przypadku zakupów towarów
sprowadzanych na zamówienie oraz o znacznej wartości zastrzegamy sobie prawo zażądania zaliczki. W przypadku
jednak wypowiedzenia, odstąpienia lub rozwiązania umowy wpłacona zaliczka zostanie Konsumentowi zwrócona.
- Płatność w sklepie internetowym może zostać dokonana w jeden z następujących sposobów:
- Paypal
- Karta kredytowa/debetowa – forma płatności obsługiwana przez Paypal
- Przelewem z góry na konto
- Blik – forma płatności obsługiwana przez CashBill S.A.
- przelewem błyskawicznym – forma płatności obsługiwana przez CashBill S.A.
- W wypadu niektórych Produktów lub kategorii Produktów, dostępne są jedynie niektóre ze wskazanych w pkt 2 form
płatności. W szczególności niemożliwe jest dokonanie płatności gotówką w kwocie przekraczającej 15.000 PLN.
- Operatorem płatności „Blik” oraz „Przelew błyskawiczny” jest CashBill SA
- W wypadku wyboru płatności kartą płatniczą dane karty Klienta nie są zapisywane w
Sklepie internetowym. Klient oraz jego karta płatnicza jest identyfikowana za pomocą specjalnego ciągu znaków
generowanych przez PayPal
VIII. DOSTAWA
- Możliwe metody dostawy, ich koszt i czas realizacji są podane na stronie Wysyłka i płatności, a także podczas
składania zamówienia.
- Klient zostanie poinformowany o możliwych sposobach i dostępnych terminach dostawy poprzez formularz zamówienia
lub drogą elektroniczną.
- W ten sam sposób Sprzedawca informuje Klienta o koszcie dostawy, o ile ma to zastosowanie.
- Całkowity czas realizacji zamówienia wraz z dostawą wynosi od 2 do 5 dni roboczych. W przypadku płatności
przelewem bankowym lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia zaksięgowania środków na
rachunku bankowym lub rozliczeniowym Sprzedawcy.
IX. SPOSÓB REALIZACJI ZAMÓWIENIA (DOSTARCZENIA TOWARU)
- Zamówione towary dostarczane są w sposób wskazany przez Klienta w chwili składania zamówienia:
a) Przesyłka wysłana za pośrednictwem firmy kurierskiej (z reguły dociera do klienta na drugi dzień roboczy po
dniu nadania paczki. Wszystkie przesyłki wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej są ubezpieczone – koszty
ubezpieczenia ponosi Sprzedawca).
b) Odbiór zamówienia w Netpunkcie.
- W przypadku wskazania przez Klienta, w chwili składania zamówienia, że zamówienie ma zostać odebrane w
Netpunkcie, towar pozostaje gotowy do odbioru przez Klienta przez kolejne pięć (5) dni od daty doręczenia
Klientowi wiadomości elektronicznej w temacie gotowości towaru do odbioru w Netpunkcie.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru towaru przez Klienta w Netpunkcie w terminie określonym w pkt. IX ust. 2
oraz w sytuacji, gdy Klient nie odbierze towaru od kuriera (co skutkowało będzie zwrotem towaru do Sprzedawcy),
Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Klientowi
oświadczenia woli o odstąpieniu. W takim przypadku zamówienie uważane będzie za anulowane.
- W sytuacji określonej w pkt. 3, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi wszystko co otrzymał
od niego na mocy Umowy Sprzedaży.
- W wypadku wyboru płatności w formie: Płatność z góry na konto, E-przelew/karta kredytowa- płatność przez
internet Klient obowiązany jest dokonać zapłaty w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do dokonania zapłaty przez Klienta w terminie określonym w pkt. 5, Sprzedawca może
odstąpić od Umowy Sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Klientowi, pocztą elektroniczną na
adres elektroniczny podany przez Klienta, oświadczenia woli o odstąpieniu. W takim przypadku umowa sprzedaży
będzie uważana za niezawartą, a zamówienie za anulowane. W takich okolicznościach Klient ani Sprzedawca nie będą
zobowiązani względem siebie do żadnych świadczeń, w szczególności uiszczenia odszkodowania lub jego surogatu,
zwrotu kosztów itp.
- W przypadku niezrealizowania przez Sprzedawcę zobowiązania w terminie określonym w korespondencji mailowej
kierowanej do Konsumenta, Konsument również może odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość. Odstąpienie
od umowy następuje przez złożenie Sprzedawcy oświadczenia woli o odstąpieniu.
X. ODSTĄPIENIE OD UMOWY- postanowienia ogólne
- Prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego może w terminie 14 dni od niej
odstąpić bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów za wyjątkiem kosztów wskazanych poniżej, o ile został o
konieczności ich poniesienia prawidłowo poinformowany podczas procesu składania zamówienia. Mogące mieć
zastosowanie ustawowe wyjątki od prawa do odstąpienia podane są w punkcie X. ust. 8 poniżej.
- Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, przestaje ona wiązać.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rzeczy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument lub wskazana
przez niego osoba inna niż przewoźnik weszła w jej posiadanie (w przypadku sprzedaży wielu rzeczy – w posiadanie
ostatniej z nich), a w przypadku pozostałych umów od dnia ich zawarcia.
- W celu wykonania prawa odstąpienia Konsument powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie w tym zakresie. Dla
zachowania terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie to może zostać
wysłane m.in. e-mailem lub pocztą.
- W chwili odstąpienia od umowy wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich
podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z
przedsiębiorcą.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach
konsumenta, w tym m. in. umów:
- 7.1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy;
- 7.2. których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub
służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- 7.3. których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte
po dostarczeniu;
- 7.4. których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 7.5. o dostarczanie treści cyfrowych oraz licencji elektronicznych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- 7.6. których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia, oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- 7.7. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- 7.8. zawartej w drodze aukcji publicznej;
- 7.9. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- 7.10. której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument
żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- 7.11. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy
sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na
rynku,
nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- 7.12. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- 7.13. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie
sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
XI. SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY RZECZY
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży rzeczy, zwróci
Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy odpowiadające najtańszemu oferowanemu
przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia, o ile ma to zastosowanie. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może zaproponować Klientowi, że sam odbierze od niego rzecz, jeżeli Sprzedawca nie złożył takiej
propozycji Klientowi:
- 2.1. Klient zwróci rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak
nie
później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze
rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- 2.2 Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze zwracany towar Klient powinien zwrócić towar wysyłając
go na
adres wskazany w korespondencji mailowej od Sprzedawcy do zgłoszenia Klienta.
- 2.3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem
lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w tym koszt dostarczenia go do Sprzedawcy) oraz jest
odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to
konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
XII. SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUG
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu wyraźnego żądania, aby Sprzedawca rozpoczął
świadczenie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, ma on obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy, o ile świadczenie takich usług przez Sprzedawcę odbywało się za
wynagrodzeniem.
XIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARU I ZA JEGO ZGODNOŚĆ Z UMOWĄ ORAZ PROCEDURY REKLAMACYJNE
- Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta, sprzedawcy lub dystrybutora, gdy
jest to zaznaczone w opisie produktu.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W
szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki
nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak
szybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany
produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. W przypadku
sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
XIV. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA- TREŚCI I OPINIE
- Klient oświadcza, że:
1.1. nie przysługują mu jakiekolwiek prawa, w tym prawa autorskie bądź pokrewne do treści, poza uprawnieniem do
korzystania w sposób określony w Regulaminie oraz poza uprawnieniami do treści, w tym opinii przez niego zamieszczonych.
Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania, bądź
rozpowszechniania treści, chyba że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
1.2. nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest uprawniony do ingerowania w
treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania, ani inne elementy Sklepu internetowego; nie może dokonywać
żadnych zmian, uzupełnień, modyfikacji lub innych czynności na treściach poza tymi wyraźnie dozwolonymi na podstawie
niniejszego Regulaminu.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż Treści, w tym przykładowo rady, porady i wskazówki nie zastąpią porad i
wskazówek udzielonych przez eksperta lub inną kompetentną osobę, po szczegółowej analizie konkretnego przypadku
i jego wszystkich okoliczności.
XV. UTYLIZACJA TOWARÓW
- Klient ma prawo do zwrotu zużytego sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu, może się odbyć tylko i wyłącznie w przypadku, gdy zakup
nowego produktu dokonany zostanie w Sklepie internetowym, Sprzedawcy, a zwracany sprzęt będzie tego samego
rodzaju co nabywany od Sprzedawcy towar. Klient może zwrócić zużyty produkt w ilości nie większej niż nabywany
od Sprzedawcy nowy sprzęt.
XVI. NARUSZENIA
- Sprzedawca udostępnia przestrzeń teleinformatyczną na potrzeby Klienta, nie jest inicjatorem transmisji treści,
nie wybiera Klientów, nie usuwa ani nie modyfikuje treści, jak również nie bada czy treści nie mają bezprawnego
charakteru.
- W przypadku uzyskania przez Sprzedawcę zawiadomienia o bezprawnym charakterze treści Sprzedawca podejmie
działania w zakresie zablokowania dostępu i/lub usunięcia takich treści, zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa.
XVII. DZIAŁANIA ZABRONIONE I BLOKOWANIE DOSTĘPU
- Zabronione są wszelkie czynności, które wprost nie są dozwolone przez Regulamin,
a w szczególności:
(a) które destabilizowałyby pracę Sprzedawcy, utrudniałyby dostęp do Sklepu internetowego lub zawartości lub korzystanie
z nich;
(b) publikowanie spamu i niezamówionej informacji handlowej
(c) korzystanie z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności
automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi);
(d) podejmowanie innych działań na szkodę Sprzedawcy, Klientów lub zagrażających ich prawom lub interesom.
- Sprzedawca ma prawo zablokować Klientowi dostęp do indywidualnego konta na stronach Sklepu internetowego lub
niektórych jego funkcjonalności w przypadku, gdy:
(a) Klient korzysta ze Sklepu internetowego w sposób niezgodny z obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami,
zasadami współżycia społecznego lub narusza postanowienia Regulaminu;
(b) Klient zamieści treści o charakterze bezprawnym.
XVIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARU
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczania towarów bez wad oraz, w odniesieniu do Konsumentów, odpowiada za ich wady
na zasadach uregulowanych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego (rękojmia za wady).
- W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsument:
2.1. odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 i n. Kodeksu Cywilnego);
2.2. odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą;
2.3. odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia;
2.4. Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców, itp.
2.5. Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest do zbadania Towaru w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia jego
otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Towaru z umową sprzedaży (tj kompletności zamówienia oraz jakości
dostarczonego Produktu) i zgłoszenia Sprzedawcy, w powyższym terminie, wszelkich zastrzeżeń. Klient nie będący
Konsumentem, który nie zgłosił zastrzeżeń we wskazanym terminie, traci uprawnienie do powoływania się na nie w
przyszłości.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia
wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma,
odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.”
Korzyści i ciężary wraz z niebezpieczeństwem przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzą na Klienta, który nie
jest Konsumentem, z chwilą jego powierzenia przez Sprzedawcę przewoźnikowi (firmie kurierskiej) trudniącemu się
przewozem rzeczy tego rodzaju, celem jego dostarczenia do Klienta nie będącego Konsumentem. Sprzedający w takim wypadku
nie ponosi odpowiedzialności za działanie lub zaniechanie przewoźnika (firmy kurierskiej), w szczególności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi nie
będącemu Konsumentem, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
XIX. REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu internetowego, w tym w sprawach dotyczących usług
świadczonych drogą elektroniczną oraz umów zawartych za jego pośrednictwem można przesyłać za pośrednictwem
e-mail: serwis@mdmkomputery.pl. Reklamacje mogą być również składane pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, w
Netpunktach oraz drogą telefoniczną.
- Składając reklamację wskazanym jest, aby Klient opisał zauważoną wadę i sprecyzował swoje żądanie. W chwili
składania reklamacji z tytułu rękojmi, należy przedstawić dowód zakupu towaru w Sklepie internetowym (np. wyciąg
z konta, potwierdzenie płatności kartą, paragon lub fakturę).
- Zalecanym jest, aby wysłanie paczki ze zwracanym towarem było poprzedzone zgłoszeniem zwrotu.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na własny koszt dostarczyć rzecz wadliwą
na adres siedziby Sprzedawcy lub adres wskazany w korespondencji mailowej.
5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca niezwłocznie zwróci się do
Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Wraz z takim zawiadomieniem do Klienta przesłana zostanie
informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Reklamacje z tytułu rękojmi rozpoznawana są w terminie 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy oświadczenia
zawierającego żądania Kupującego. Powyższy termin nie dotyczy reklamacji, w związku z którą Klient chce odstąpić
od umowy. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony przez Sprzedawcę drogą mailową lub
pisemnie, w zależności od sposobu złożenia reklamacji.
- Sprzedawca informuje, że pracownicy Netpunktów nie są upoważnieniu do rozpatrywania reklamacji.
XX. DANE OSOBOWE
- Z zastrzeżeniem Regulaminu Administratorem danych, podanych przez Klienta w ramach rejestracji lub składania
Zamówienia, jest Sprzedawca.
- Dane przetwarzane będą w celu realizacji umowy o świadczenie usług Sprzedawcy oraz umów sprzedaży na odległość,
wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratorów lub odbiorców danych oraz celach, na które
Klient wyrazi zgodę (w tym celach marketingowych).
- Klient ma prawo dostępu do treści danych oraz do ich poprawiania. Podanie danych odbywa się na zasadzie
dobrowolności.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies zostały opisane w polityce prywatności i
cookies.
XXI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 2 lutego 2018 roku.
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany warunków korzystania w przypadku dodania nowych funkcjonalności lub
uruchomienia nowych wersji e-sklepu, a także w razie zmiany mających zastosowanie przepisów prawa. Wszelkie
zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, a Klienci, zostaną dodatkowo poinformowani o zmianie Regulaminu w
szczególności poprzez przycisk akceptujący zapisy regulaminu, pojawiający się przy składaniu zamówienia przez
Klienta. Klient, który nie zgadza się ze zmianami jest uprawniony do rozwiązania umowy w każdym czasie w trybie
natychmiastowym. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do umów sprzedaży zawartych przed zmianą
Regulaminu oraz do zamówień, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie modyfikuje ich treści i warunków.
- Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczna w każdym czasie ze skutkiem
natychmiastowym, informując o tym Sprzedawcę za pomocą wiadomości e-mail, telefonicznie lub pisemnie na adres
siedziby Sprzedawcy. Konto Klienta w Sklepie internetowym zostanie usunięte.
- Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług dotyczącą Konta w przypadku zaprzestania świadczenia lub
przeniesienia usługi e-sklepów Sprzedawcy na osobę trzecią, naruszenia przez Klienta prawa lub postanowień
Regulaminu, a także w przypadku braku aktywności Klienta przez okres 6 miesięcy. Rozwiązanie umowy następuje z
zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Sprzedawca może zastrzec, że ponowna rejestracja Konta będzie
wymagać zezwolenia Sprzedawcy.
- W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego
organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami jurysdykcję ma sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy,
iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania
sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet
wiąże się z ryzykiem. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług
świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego
rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód, typu wirusy, „robaki” czy „konie trojańskie”.
By uniknąć zagrożeń z tym związanych ważne jest, by Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje
podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.
Sprzedawca równocześnie informuje, że wprowadza następujące dane, niebędące składnikiem treści usługi
świadczonej drogą elektroniczną, do systemu informatycznego, którym posługuje się usługobiorca:
- Cookies,
- Sklep Internetowy przesyła kupującemu e-maile, w których potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie
płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji
i przebieg realizacji zamówienia.
XXII. OPISY PRODUKTÓW
- Opisy produktów i ich zdjęcia pochodzą z baz danych producentów, własnych zasobów oraz powszechnie dostępnych
materiałów marketingowych. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji produktowych
pochodzących z witryn Sklepu internetowego.
XXIII. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu
Kodeksu Cywilnego.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu
Kodeksu Cywilnego.